Bestyrelsesmøde 25.01.2025

Deltagere : Jan, Vibeke, Poul, Kristian, Dorthe, Finn - afbud Lars

Dagsorden

  1. Godkendelse af referat(er) og ‘aktivere’ på hjemmesiden - fast punkt.
  2. Valg af referent - fast punkt.
  3. Primært er mødet opsamling og forberedelse til fællesmøde d. 6.feb. Pkt. 3-9
  4. Praktisk afvikling af fællesmødet. Vores/SK’s rolle på mødet.
  5. Referat/evt. video fra mødet til hjemmeside?
  6. Deltagelse af repræsentant fra Drænlaug v. Dragsmur ok?
  7. Finn’s indlæg og indhold på mødet.
  8. Efter pausen - arbejdspapir i Drænlaug 
  9. GTTS’s rolle fremadrettet - hvad sker der efter mødet.
  10. Renodjurs og Metholm Vejlaug - status.
  11. Strandgrunde - håndtering.
  12. Status på folder
  13. evt.

Næste møder: 

  • 6/2 Stormøde
  • 9/3 best.møde - fokus og opsamling til folder

Ad.1

Dagsorden ikke godkendt, da mødet kun tiltænkt forberedelse fællesmødet d. 6. feb. 

Udsat godkendelse af sidste referat, da godkendelse af dette også omhandler pkt. 11, som udsættes til næste møde, hvor Lars er til stede. Ligeledes er pkt. 10 også udsat som i øvrigt blot er et orienteringspunkt, da selve håndteringen foregår i Metholmvej Vejlaug. Pkt. 12 udsat til næste møde hvor folder er fokus.

Ad. 2

Pragmatisk valg af Finn da Lars var fraværende.

Ad.3

Det som vi håndterer i dag - jvf. Ad.1

Ad. 4

  • Vi er i tvivl om 2 timer rækker til det samlede møde.
  • SK stiller op med Morten Hundahl Afd.chef Klima og Miljø, Solvei Mundt + måske 1-2 mere. 
  • Pt.  48 mail-tilmeldinger - de fleste m. 2 deltagere
  • Kort m. Sommerhus-tilmeldinger vedhæftes.
  • Fuglsøcenteret lokale reservering op til 200 + små mødelokaler til drænlaug 
  • SK spørges om de vil bruge E-Boks til at udsende referat og opsamling fra mødet. Dette vigtigt igen for at nå ’aktivt’ ud med dette til alle grundejere!
  • Vi tilstræber at et bestyrelsesmedlem er til stede i alle foreslåede Drænlaug for at medvirke med baggrundsviden og evt. spørgsmål. Tilsvarende vil SK-medarbejdere medvirke i det omfang hvor det er muligt. 
  • Afgrænsning af Drænlaug evalueres af Finn i samarbejde med SK. 
  • Tilsagn fra Casiopeiavej Drænlaug om et 5 min. indlæg m.  etablering-serfaringer tilføjes agenda lige før pausen
  • SK vil lave relevant kort-materiale til Drænlaug arbejdsmøder
  • Finn havde forberedt ‘oplagte’ spørgsmål som sendes til SK så de er forberedte 

Ad. 5

  • Referat: der skal laves et overordnet referat. Videooptagelse blev fravalgt, da dette kunne afholde nogen fra at stille spørgsmål. Finn’s datter Freja læser til journalist og kan lave referat. Mulig lydoptagelse undersøges, da det ellers vil være svært at opsamle spm./svar til et referat. En lydoptagelse til brug for referat, skal det annonceres ved mødestart og slettes efter brug.

Ad. 6

  • Ingen indvendinger til 1-2 deltagere fra Dragsmur Drænlaug, som er med på ‘en lytter’. De kan måske indgå i efterfølgende diverse erfaringsudveksling.

Ad. 7-8-9

  • Finn læste sit forberedte 5 min. ‘speak’ op for evaluering og godkendt.
  • ‘Speak-oplæg’ til etablering af Drænlaug og GTTS-rolle var ikke lavet endnu.
  • Arbejdspapir - ‘kom i gang med Drænlaug’ er under etablering og afstemmes med SK. 
  • Speak’s og arbejdspapir sendes til bestyrelsen inden mødet, så alle er bedst ‘klædt på’ til mødet.